Woningonderhoud

Uw woning en het complex waarin u woont hebben onderhoud nodig. De verantwoordelijkheid hiervan ligt deels bij Woonwaard en deels bij u als huurder.

Wie is waar verantwoordelijk voor?

U als huurder bent zelf verantwoordelijk voor kleine klussen in uw woning. Denk aan schilderwerk, opvullen van gaatjes in de muren, kleine reparaties aan kranen en deursloten. Woonwaard doet de grotere onderhoudsklussen en al het onderhoud aan de buitenkant van de woning. 

Onderhouds-ABC

We hebben alle type onderhoud in een overzicht gezet zodat het voor u als huurder duidelijk is waar u Woonwaard voor mag inschakelen en welke reparaties u zelf moet uitvoeren. Voor een aantal kleine reparaties kunt u een Abonnement Huurdersonderhoud afsluiten. 

Abonnement Huurdersonderhoud (AH)

Voor € 4,21 per maand sluit u een Abonnement Huurdersonderhoud af. Welke reparaties onder het abonnement vallen ziet u in het overzicht Onderhouds-ABC.

Service onderhoud

Voor het onderhoud aan uw woning, het gebouw en de algemene ruimtes sluit Woonwaard service contracten af.

APK, planmatig onderhoud, groot onderhoud 

Een APK is een periodieke check van uw woning. Woonwaard komt een keer in de zes jaar voor deze APK. Een monteur kan kleine reparaties terplekke uitvoeren. Voor andere wordt een afspraak gemaakt.

Planmatig onderhoud gaat bijvoorbeeld over schilderwerk, dakonderhoud of het vervangen van bellentableaus.

Wanneer we grootschalige duurzame woningverbetering gaan doorvoeren spreken we over groot onderhoud. Bij dit soort grote projecten informeren we u als huurder uiteraard op tijd en worden er informatiebijeenkomsten georganiseerd om u mee te nemen in de plannen. Meer informatie over woningverbetering vindt u op de pagina groot onderhoud.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden